Friday, July 8, 2011

Volvo ciasteczka

Dawno mnie tu nie było, a wszystko przez brak internetu tam, gdzie teraz mieszkam. Zbliża się weekend pełen atrakcji doprawiony dużą dozą słońca, które po ostatnich deszczach jest przeze mnie przyjmowane wręcz z euforią. Już zapomniałam ile radości może człowiekowi sprawić parę ciepłych promyków i nawet konieczność mrużenia oczu nie jest w stanie pomniejszyć mojego niekończącego się zadowolenia.  Nie wiem ilu z was jest fanami volvo, bo T. jest i jeśli tylko może jeździ na ogólnopolskie zloty, na których byłam już i ja i potwierdzam - zabawy co nie miara. W gronie zlotowiczów(czy to słowo już istnieje?) szerzy się regionalny patriotyzm - który z całego serca wspieram, a który polega na zwożeniu trunków ze swoich okolic i częstowaniu nim znajomych. I tak, przez te parę dni w roku miejsce zlotu zamienia się w ogólnopolskie targi piwne, gdzie śmiech i żarty nigdy nie milkną, a gdzie posłuszne volviątka cieszą oczy swoich właścicieli i wszystkich innych podziwiających uroki szwedzkiej marki. Parę tygodni temu, będąc na zakupach wypatrzyłam foremki, w gronie których był łoś - i wtedy T. wpadł na genialny pomysł i zakrzyknął: " Przecież to znak volvo, kupujemy i pieczemy" - No i upiekliśmy. Efekty przed wami.


Przepis to wariacja na temat przepisu zamieszczonego tutaj: Bea w kuchni  , ponieważ moje foremki były duże przyrządziłam podwójną porcję ciasta.

Składniki:
  • 300 g masła
  • 200 g cukru
  • szczypta soli
  • 4 żółtka
  • 500 g mąki + mąka do podsypywania
  • 50 g czekolady deserowej
  • 10 suszonych daktyli
  • 3 plasterki pomarańczy w syropie*
  • ok. 30 ml syropu pomarańczowego *
Lukier:
  • cukier puder
  • syrop pomarańczowy

Masło utrzeć z cukrem, solą i żółtkami na białą masę. Następnie dodać drobno posiekaną czekoladę, pokrojono w małe kawałki daktyle i pomarańcze. Dolać syropu i mieszać, dodając stopniowo mąki. Wszystko robimy drewnianą łyżką. Gdy ciasto jest gotowe formujemy z niego kulkę i wstawiamy do lodówki na 20 min. Po tym czasie wyciągamy, jeżeli zbytnio się lepi podsypujemy mąką. Rozwałkować na grubość 7 mm i wykrajać różne kształty. Delikatnie przenosimy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i pieczemy ok 10-11 min. w temp. 170 C. Gdy ostygną dekorować lukrem.

Syrop: pomarańczowy
  • 1 pomarańcza
  • 100 ml wody
  • 100 g cukru

Pomarańczę sparzyć wrzątkiem, pokroić w plasterki. W garnku zagotować wodę z cukrem, aż powstanie syrop. Plasterki umieszczone w słoiku zalać, następnie słoik zakręcić i zagotować. Pomarańcze są zdatne do użycia już następnego dnia.

2 comments:

  1. Hahaha, świetny pomysł! Mój fan volvo byłby zachwycony takimi ciasteczkami. ;)

    ReplyDelete
  2. widzę, że kobiety volvo fanów wiedzą jak volvo ciasteczka mogą cieszyć : ))

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...