Monday, July 25, 2011

Makaron ze śmietanowym sosem i kurkami

Po długiej przerwie mam w końcu dostęp do internetu. Żeby doświadczyć tego stanu rzeczy musiałam się przemieścić aż o 300 km w linii wertykalnej. Z gór nad jezioro, którego penetracji nie sprzyja ciągle padający deszcz. Siedzę więc w domu, czytam mądre książki, a w międzyczasie ugotuję coś dobrego. Wczoraj - w pamiętny dzień mojego exodusu z gór świętokrzyskich - na trasie kielce - gostynin udało mi się kupić całe wiadro kurek. Cena z początku była zatrważająca, ale kiedy pan grzybiarz-sprzedawca zorientował się, że mamy ze sobą naprawdę tyle, ile mówimy i ponieważ już bardzo chyba zmókł na deszczu - sprzedał nam kurki za śmiesznie niską ceną. W ten oto sposób już wczoraj cieszyliśmy się leśnymi smakami. No i było pysznie.

Składniki:
  • makaron - ja użyłam rurek
  • 2 duże garści kurek - ok. 400g
  • 1 opakowanie śmietany 18%
  • 2 łyżki masła
  • sól, pieprz
  • 2 ząbki czosnku
  • estragon
  • cząber
  • płatki chilii
  • parmezan do posypania
Na rozgrzane masło wrzucamy umyte kurki i dusimy je pod przykryciem przez około 5 min. Następnie odkrywamy i na wolnym ogniu, czekamy aż woda, która z nich wypłynęła lekko odparuje. Kurki solimy i pieprzymy, gdy grzyby są miekkie, dodajemy śmietany i gotujemy, aż sos lekko odparuje - ok. 10 min. Można dodać łyżkę wody z makaronu, która zawiera skrobie i zagęści nam sos. Dodajemy zmiażdżony czosnek i gotujemy jeszcze 5  min. Na koniec doprawiamy estragonem, cząbrem i płatkami chilli. Mieszamy z makaronem i natychmiast podajemy, posypując na talerzu parmezanem. Smacznego!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...